Nya ordningsregler

Med anledning av restaureringen av hamnen så gäller följande vid parkering i hamnen. I sommar kommer det av vara trångt vid parkeringen så vi hoppas att alla respekterar nedanstående regler. Detta för allas trevnad vid besök i hamnen och hamnkaféet.

1. Alla som sjösätter en farkost (båt, vattenskoter eller dylik) skall direkt efter sjösättning en parkera bil, traktor, fyrhjuling, trailer eller släp ute på plattan. Åk vägen ut mot campingen och parkera direkt till höger när du kommer ut på asfaltplanen. Var noga med att inte parkera in varandra. Alla skall när som helst kunna ta sig därifrån.

2. Se till att hålla infartsväg till och utfartsväg från sjösättningsrampen fri från hinder.

3. Avser du vara ute en längre tid med båten, dvs övernatta en eller flera dygn, så skall bilen parkeras på plattan.

4. Ingen uppställning av husbil eller husvagn får ske på parkeringen. I sådant fall skall Furuögrunds Hamnkafé kontaktas så anvisas du plats på campingen.

5. När det gäller vattenskotrar så hänvisas dessa till att förtöjas vid bryggan som ligger vid land öster om gästbryggan.

6. Båtar eller vattenskotrar får ICKE förtöjas vid bryggan vid sjösättningsrampen. Det är bara vid den korta stund det tar vid sjösättning och upptagning av båten eller vattenskotern.

7. Styrelsen har även infört timavgift för icke medlem med båtplats vid besök i hamnen. Vid bryggan finns en scanningsskylt så du enkelt kan betala denna hamnavgift med swish.

8. Denna timavgift är 30 sek/timme och gäller både båtar och vattenskotrar. Dygnsavgiften är liksom tidigare 130 sek. Medlem med fast båt-eller vattenskoterplats är undantagna denna avgift.