Inbjudan – Eskader till Norrbotten

Eskader till Norrbotten för oss i KBK och BBK. Dags att planera årets semester?

Kåge Båtklubb ordnar en eskader till Norrbotten 6-10 juli i sommar. Byske båtklubb erbjuds att följa med. En aktivitet för hela familjen där både motor och segelbåtar är välkomna.Programmet ser ut så här, men givetvis låter vi i slutändan väder och vind vara det som bestämmer. Beroende på vilken fart ni vill hålla kommer vi att starta olika tider för att förhoppningsvis komma fram ungefär samtidigt.

Lördag 6/7: Samling i Furuögrund. Där dukar vi långbord klockan 18.00. Grillning står på menyn där var och en tar med sig mat och annat som krävs för en trevlig kväll.

Söndag 7/7: Skepparmöte 09.00 och därefter drar vi norrut till Piteå och hamnen Svinöra. Dagens etapp är cirka 35 distansminuter. Vi tänker samordna middagen med Tacos, men var och en tar med sig sin mat.

Måndag 8/7: Skepparmöte 09.00. Sedan seglar vi till Luleå där målet är Neptuns klubbstuga på Kallaxön. En etapp på ca 20 distans. Till middag grillar vi det var och en har tagit med sig.

Tisdag 9/7: Skepparmöte 09.00. Dagens mål är Luleå segelsällskaps anläggning på Likskär. Distansen är ca 15 Nm. Där har vi förbeställt en gemensam middag så aftonens meny är klar.

Onsdag 10/7: Skepparmöte 10.00 och vi upplöser eskadern. Därefter kan man fortsätta dit man vill. Vi tänker dock att vi under resan kan prata ihop oss om vissa deltagare vill göra en gemensam fortsättning eller hemfärd. Allt för att göra färden till en trevlig och trygg upplevelse.

Under veckan tänker vi oss också andra gemensamma aktiviteter för alla åldrar. Därför har vi en anmälningsavgift på 300 kr per båt. Övriga kostnader som hamnavgifter och middag på Likskär betalas av var och en.
Låter det intressant och passar i er sommarplanering?

Anmälan skickas in på bifogad blankett till info@byskebatklubb.se senast fredag 31:a maj. Betala samtidigt in anmälningsavgiften 300 kr till KBK på Swish nummer 1236095616 eller bankgiro 5606-7416 och skriv ESKADER på meddelandet.
Ladda ner information och anmälningsblankett>>

Har ni frågor eller funderingar. Ring:
Inge Sandström 070 2464468 ( BBK)
Ida Svensson 073 3766961 (KBK)
Johan Lindqvist 070 5658404 (KBK)
Hans Öhlund 070 5779656 (KBK)