Årsmöte den 30 mars

Årsmötet hålls 30/3 kl. 19.00 i matsalen på Sandström Innovation, Norrlångträsk.

OBS!! OBS!! p.g.a covidrestriktionerna kommer vi inte att tillåta fler mötesdeltagare i lokalen än det antal den är tillåten för. ( I skrivande stund är det max 8 pers.) Nu börjar vi återigen närma oss en ny båtsäsong och BBK vill välkomna alla medlemmar till ett nytt årsmöte. Alla medlemmar har fått en separat kallelse med e-post eller brev.

Vi vill påminna om att både arbetstillfällen och vaktnätter är inskrivet i båtplatsavtalet och som man accepterar och förbinder sig till, när kontraktet undertecknas. Som medlem i vår ideella förening krävs att alla hjälps åt för att kunna behålla låga båtplatsavgifter. Vakthållningen under förra sommaren fungerade bra och vi klarade oss helt från oönskade incidenter i hamnen. Vi kommer därför att fortsätta att förlägga vaktperioden till sent in i september. För dig med båtplats i hamnen följer en skyldighet att sitta hamnvakt varje säsong. Avgift för utebliven vakt debiteras med 1 000 kr. Detta ska ses som ett ”bötesbelopp” om något oförutsett händer då man uteblir från sitt vaktpass. Det är alltså INTE möjligt att slippa undan genom att köpa sig fri. Har du inte möjlighet att ta ditt vaktpass enligt listan, försök då att byta med någon eller anlita någon av de ungdomar som brukar finnas till tjänst.

Vakt- och arbetslista kommer att skickas ut per mejl under våren. Det är därför mycket viktigt att du ser till att dina kontaktuppgifter, som finns registrerade hos BBK, är uppdaterade och aktuella. Även denna skyldighet
finns inskriven i båtplatsavtalet. Som betalande BBK-medlem med båtplats i Furuögrunds hamn, har du tillgång till våra anläggningar helt kostnadsfritt, undantag är gästplatserna i hamnen som endast är till för utifrån kommande båtgäster. Alla medlemmar får tidningen Båtliv gratis och har även möjlighet att teckna båtförsäkring i Svenska Sjö till mycket konkurrenskraftiga premiepriser.

En spännande framtid i hamnen är också på gång. Vi håller på att ansöka om bidrag som vi hoppas och tror, kommer att resultera i en välbehövlig ombyggnad av vår sargade hamn.

Ideskiss framtagen över Furuögrund hamn som vi hoppas ska bidra till en utveckling av området.

Ladda ner visionsskiss pdf>>
Verksamhetsberättelse 2020>>